Šias pareigas einantis darbuotojas atlieka šias funkcijas:

  • teikia siūlymus, pastabas, dalyvauja, rengiant norminius dokumentus, reglamentuojančius specialiosios pedagoginės ir specialiosios pagalbos teikimą bei įtraukties švietime nuostatų įgyvendinimo klausimais;
  • konsultuoja suinteresuotus asmenis mokymosi sutrikimų bei specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais;
  • konsultuoja pedagoginių psichologinių, švietimo pagalbos tarnybų (toliau- Tarnybos), regioninių specialiojo ugdymo centrų (toliau- Regioniniai centrai) , mokyklų pedagogus, specialiuosius pedagogus, tėvus (globėjus, rūpintojus) mokymosi sutrikimų turinčių mokinių mokymosi, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo;
  • bendradarbiauja su Tarnybomis, Regioniniais centrais, mokyklų pedagogais, specialiaisiais pedagogai, tėvais (globėjais, rūpintojais) įtraukties švietime įgyvendinimo klausimais;
  • pagal poreikį inicijuoja Tarnybų, Regioninių centrų ir kitų švietimo įstaigų švietimo pagalbą teikiančių specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimą, rengia kvalifikacijos tobulinimo programas;
  • dalyvauja švietimo pagalbos specialistų darbo grupėse, rengiant rekomendacijas, metodines priemones, aktualią informacinę medžiagą specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais, skirtą Tarnybų, Regioninių centrų, mokyklų specialiesiems pedagogams, pedagogams, mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams);
  • inicijuoja rekomendacijų, metodinių priemonių bei kitos aktualios informacinės medžiagos rengimą pedagogams, švietimo pagalbos specialistams, tėvams (globėjams, rūpintojams), auginantiems mokymosi sutrikimų turinčius vaikus, švietimo pagalbos teikimo, įtraukties švietime įgyvendinimo klausimais bei gali pats dalyvauti rengiant šias priemones;
  • kuria ir dalyvauja įgyvendinant naujas metodikas, įvertinant jų tinkamumą naudoti įtraukties švietime kontekste;
  • šviečia pedagogus ir visuomenę specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo ir specialiojo ugdymo įgyvendinimo klausimais organizuojant ir vedant viešąsias konsultacijas bei seminarus mokymosi sutrikimų srities tematika;
  • inicijuoja ir organizuoja Tarnybų, Regioninių centrų metodines dienas, inicijuoja atvejų aptarimus, teikia konsultacijas mokymosi sutrikimų klausimais;
  • dalyvauja rengiant projektus susijusius su Grupės veikla;
  • organizuoja ir veda grupinius užsiėmimus vaikams, skirtus skaitymo/rašymo įgūdžių gerinimui;
  • pildo ir tvarko savo darbo dokumentus, pagal kompetenciją rengia raštus, pažymas, suvestines ir kitus dokumentus, susijusius su Grupės darbu;
  • Grupės vadovo pavedimu dalyvauja posėdžiuose, komisijose bei darbo grupėse sprendžiant jo kompetencijai priskirtus klausimus;
  • pagal kompetenciją teikia pagalbą kitų Grupių darbuotojams;
  • įsivertina savo veiklą, analizuoja jos rezultatus, teikia siūlymus Grupės veiklai tobulinti;
  • atsiskaito Grupės vadovui už savo darbą;
  • vykdo kitas Grupės vadovo pavestas funkcijas Centro uždaviniams įgyvendinti;
  • vykdo kitas teisės aktais nustatytas funkcijas, kurios nenurodytos šiame pareigybės aprašyme.