Lietuvos įtraukties šveitime centro Autizmo spektro sutrikimų grupė, įgyvendindama Pagalbos asmenims, kuriems diagnozuotas įvairiapusis raidos sutrikimas, 2021–2024 metų veiksmų plano priemones, 2024 m. rugsėjo 26-27 dienomis organizavo 16 akademinių valandų mokymus „Autizmas ir socialinis supratimas“, kuriuos vedė psichologas iš Danijos Jannik Beyer, turintis daugiau nei 40 metų darbo su patirtį su asmenimis, turinčiais autizmo spektro sutrikimų.
Svečias iš Danijos kalbėjo apie tai kas yra socialinis mąstymas ir socialinis supratimas, išskyrė ankstyvuosius socialinio vystymosi etapus, kaip svarbu dirbti su socialiniu mąstymu darželyje ir mokykloje.
Mokymu metu Jannik Beyer pristatė „Socialinio mąstymo“ metodiką ir įrankius (socialinio mąstymo programą „Mes – mąstytojai“). Taip pat patarė kaip įgyvendinti socialinio mąstymo programą ugdymo įstaigoje, kaip supažindinti su socialinio mąstymo principais ir programoje naudojamu žodynu mokinius, tėvus ir kolegas.
Bendrojo ugdymo mokyklų pedagogai, dalyvavę šiuose mokymuose, galės pritaikyti įgytas žinias kasdieniniame darbe su mokiniais, turinčiais autizmo spektro ar kitų sutrikimų. Naudojama socialinio mąstymo programa „Mes – mąstytojai“ suteiks pedagogams efektyvių įrankių, padedančių geriau suprasti ir lavinti vaikų socialinio supratimo įgūdžius. Tikimasi, kad įtraukties kontekste tai reikšmingai prisidės prie mokinių socialinės įtraukties, nes metodika skatina vaikus suprasti tiek savo, tiek kitų žmonių emocijas ir mintis, kurti priklausymo grupei jausmą. Šios programos taikymas leidžia sukurti įtraukią ir palaikančią mokymosi aplinką, kurioje visi mokiniai jausis suprasti ir vertinami.
Mokymai sulaukė didžiulio susidomėjimo. Juose dalyvavo 90 mokytojų ir specialistų iš visos Lietuvos, dirbančių su 3–11 metų vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimų.