Švietimo pagalbos plėtros grupė
LĮŠC Švietimo pagalbos plėtros grupė vykdo šias funkcijas:
- Teikia metodinę pagalbą pedagoginėms psichologinėms tarnyboms (toliau – tarnybos) ir regioniniams specialiojo ugdymo centrams (toliau – regioniniai centrai); atlieka tarnybų ir regioninių centrų švietimo pagalbos specialistų pateiktų sudėtingų mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau- SUP) vertinimo, nustatymo atvejų analizę;
- Konsultuoja švietimo pagalbos įstaigų vadovus, specialistus, pedagogus, tėvus (globėjus, rūpintojus) švietimo pagalbos teikimo, vaiko pedagoginio psichologinio vertinimo, ugdymo, įtraukties švietime didinimo, specialiųjų mokymo priemonių naudojimo klausimais;
- Diegia pažangias, užsienio šalių gerąja patirtimi paremtas švietimo pagalbos teikimo ir įtraukiojo ugdymo praktikas tarnybose ir regioniniuose centruose;
- Inicijuoja ir vykdo tarnybų, regioninių centrų ir kitų švietimo įstaigų švietimo pagalbą teikiančių specialistų profesinių kompetencijų tobulinimą;
- Dalyvauja pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemos kokybės užtikrinimo procesuose, rengiant ir vykdant kompetencijų tobulinimo priemones, programas, projektus, inicijuoja šios srities inovacijas;
- Kaupia ir sistemina informaciją bei teikia metodinę pagalbą vaiko turinčio SUP, įvertinimo, ugdymo, švietimo pagalbos teikimo, specialiųjų mokymo priemonių naudojimo darbui su SUP turinčiais mokiniais klausimais; analizuoja ir sistemina informaciją apie Lietuvos ir kitų šalių vaikų įtraukiojo ugdymo naujoves, jas išbando, pritaiko ir organizuoja jų sklaidą šalies mokyklose;
- Dalyvauja rengiant švietimo pagalbos teikimą, vaiko, turinčio SUP, ugdymą reglamentuojančių teisės aktų projektus, teikia siūlymus, pastabas;
- Rengia rekomendacijas dėl ugdymo programų pritaikymo, individualių ugdymo planų rengimo, ugdymo metodų parinkimo ir taikymo dirbti su SUP turinčiais vaikais; universalaus dizaino mokymuisi principo taikymo mokyklose rekomendacijas, metodinę medžiagą dėl mokyklų fizinės, informacinės aplinkos, įvairių ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, organizuoja jų sklaidą;
- Koordinuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) švietimą įvairių ugdymosi poreikių turinčių vaikų įtraukiojo ugdymo klausimais;
- Atstovauja tarptautinėse organizacijose, dalyvauja tarptautinių organizacijų veikloje, kaupia ir dalijasi informacija apie pasaulyje diegiamas pažangias įtraukties švietime inovacijas ir jų taikymo praktikas.