Šias pareigas einantis darbuotojas atlieka šias funkcijas:
- teikia siūlymus, pastabas, dalyvauja rengiant norminius dokumentus, reglamentuojančius specialiosios pedagoginės (logopedinės) pagalbos teikimą, asmens, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, įvertinimą, įtraukties švietime nuostatų įgyvendinimą;
- diegia komandinio darbo principus pedagoginės psichologinės ar švietimo pagalbos tarnybos (toliau – Tarnybos) bei regioninio specialiojo ugdymo darbe, konsultuoja tarnybų ir regioninių specialiojo ugdymo centrų logopedus dėl asmens logopedinio vertinimo išvadų ir jų derinimo su kitų komandos specialistų (specialiojo pedagogo, psichologo, gydytojo neurologo, tiflopedagogo, surdopedagogo, socialinio pedagogo) išvadomis;
- konsultuoja Tarnybų bei regioninių specialiojo ugdymo centrų, mokyklų logopedus, pedagogus ir tėvus (globėjus, rūpintojus) vaikų (mokinių) kalbos raidos, kalbėjimo ir kalbos sutrikimų, specialiosios pedagoginės (logopedinės) pagalbos teikimo, įtraukties švietime didinimo klausimais;
- inicijuoja profesinės kvalifikacijos tobulinimo renginius Tarnybų ir bei regioninių specialiojo ugdymo centrų logopedams bei kitiems švietimo pagalbos specialistams;
- esant poreikiui, telkia specialistų darbo grupes bei jose dalyvauja, rengiant rekomendacijas, metodinius priemones, aktualią informacinę medžiagą kalbos ugdymo ir specialiosios pedagoginės (logopedinės) pagalbos teikimo klausimais, skirtą Tarnybų, mokyklų logopedams, pedagogams, kitiems specialistams, tėvams (globėjams, rūpintojams);
- šviečia pedagogus ir visuomenę kalbėjimo ir kalbos sutrikimų prevencijos, šalinimo, specialiosios pedagoginės (logopedinės) pagalbos teikimo, specialiojo ugdymo organizavimo, klausimais;
- teikia siūlymų ir rekomendacijų Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto, socialinės apsaugos ir darbo, sveikatos apsaugos ministerijoms, savivaldybių švietimo padaliniams ir kitoms suinteresuotoms institucijoms (pagal kompetenciją) specialiosios pedagoginės (logopedinės) pagalbos teikimo klausimais;
- konsultuoja specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų profesinio mokymo klausimais, bendradarbiauja su profesinių mokyklų švietimo pagalbos specialistais;
- dalyvauja rengiant, vykdo Europos Sąjungos fondų projektus susijusius su Skyriaus veikla;
- kuruoja Skyriaus vedėjo pavedimu priskirtą veiklos sritį, vykdo su kuruojama sritimi susijusius darbus;
- konsultuoja ir teikia metodinę pagalbą PPT logopedams, dirbantiems su mikčiojančiais asmenimis;
- pagal kompetenciją rengia raštus, pažymas, suvestines ir kitus dokumentus, susijusius su Grupės ir Centro darbu;
- Centro direktoriaus ar Grupės vadovo pavedimu dalyvauja komisijose bei darbo grupėse sprendžiant jo kompetencijai priskirtus klausimus;
- pagal kompetenciją teikia pagalbą kitų skyrių darbuotojams;
- įsivertina savo veiklą, analizuoja jos rezultatus, teikia siūlymus Grupės veiklai tobulinti;
- atsiskaito Grupės vadovui už savo darbą;
- vykdo kitas Centro direktoriaus ir Grupės vadovo pavestas funkcijas Centro uždaviniams įgyvendinti;
- vykdo kitas teisės aktais nustatytas funkcijas, kurios nenurodytos šiame pareigybės aprašyme.