Šias pareigas einantis darbuotojas atlieka šias funkcijas:
- teikia siūlymus, pastabas, dalyvauja, rengiant norminius dokumentus, reglamentuojančius specialiosios pedagoginės ir specialiosios pagalbos teikimą, įtraukties švietime nuostatų įgyvendinimo klausimais;
- diegia komandinio darbo principus pedagoginės psichologinės ar švietimo pagalbos tarnybos (toliau – Tarnybos) bei regioninio specialiojo ugdymo darbe, konsultuoja Tarnybų ir regioninių specialiojo ugdymo centrų specialiuosius pedagogus derinti asmens pedagoginio įvertinimo išvadas su kitų komandos specialistų (psichologo, logopedo, gydytojo neurologo, tiflopedagogo, surdopedagogo, socialinio pedagogo) išvadomis;
- konsultuoja Tarnybų, regioninių specialiojo ugdymo centrų, mokyklų pedagogus, specialiuosius pedagogus, tėvus (globėjus, rūpintojus) specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių mokymosi pasiekimų ir pažangos vertinimo, egzaminų jiems pritaikymo, bendrųjų programų pritaikymo, individualizavimo, specialiosios pedagoginės ir specialiosios pagalbos teikimo, įtraukties švietime didinimo klausimais, bendradarbiauja su Tarnybų specialiaisiais pedagogais;
- pagal poreikį inicijuoja Tarnybų ir kitų švietimo įstaigų švietimo pagalbą teikiančių specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimą, rengia kvalifikacijos tobulinimo programas;
- koordinuoja Tarnybų ir regioninių specialiojo ugdymo centrų specialiųjų pedagogų metodinę veiklą: telkia specialiųjų pedagogų darbo grupes bei jose dalyvauja, rengiant rekomendacijas, aktualią informacinę medžiagą specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais, inicijuoja bei organizuoja Tarnybų ir regioninių specialiojo ugdymo centrų specialiųjų pedagogų metodines konsultacines dienas;
- inicijuoja rekomendacijų, metodinių priemonių bei kitos aktualios informacinės medžiagos rengimą pedagogams, švietimo pagalbos specialistams, tėvams (globėjams, rūpintojams), auginantiems specialiųjų ugdymosi poreikių asmenis, švietimo pagalbos teikimo, įtraukties švietime didinimo klausimais bei gali pats dalyvauti rengiant šias priemones;
- šviečia pedagogus ir visuomenę specialiosios pedagoginės, specialiosios pagalbos teikimo ir specialiojo ugdymo organizavimo klausimais;
- teikia siūlymų ir rekomendacijų Švietimo, mokslo ir sporto, Socialinės apsaugos ir darbo, Sveikatos apsaugos ministerijoms, apskričių viršininkų administracijų ir savivaldybių švietimo padaliniams ir kitoms suinteresuotoms institucijoms (pagal kompetenciją) švietimo pagalbos teikimo klausimais;
- dalyvauja rengiant, vykdo Europos Sąjungos fondų projektus susijusius su Skyriaus veikla;
- kuruoja Skyriaus vedėjo pavedimu priskirtą veiklos sritį, vykdo su kuruojama sritimi susijusius darbus;
- pagal kompetenciją rengia raštus, pažymas, suvestines ir kitus dokumentus, susijusius su Grupės ir Centro darbu;
- Centro direktoriaus ar Grupės vadovo pavedimu dalyvauja komisijose bei darbo grupėse sprendžiant jo kompetencijai priskirtus klausimus;
- pagal kompetenciją teikia pagalbą kitų skyrių darbuotojams;
- įsivertina savo veiklą, analizuoja jos rezultatus, teikia siūlymus Grupės veiklai tobulinti;
- atsiskaito Grupės vadovui už savo darbą;
- vykdo kitas Centro direktoriaus ir Grupės vadovo pavestas funkcijas Centro uždaviniams įgyvendinti;
- vykdo kitas teisės aktais nustatytas funkcijas, kurios nenurodytos šiame pareigybės aprašyme.