Grupės funkcijos yra šios:
• analizuoja ir sistemina informaciją apie Lietuvos ir kitų šalių mokinių, turinčių mokymosi sutrikimų, įtraukiojo ugdymo naujoves, jas išbando mokyklose ir pritaiko, organizuoja jų sklaidą šalies mokyklose;
• kuria, rengia ir/ar adaptuoja metodikas ir instrumentus, skirtus mokiniui, turinčiam mokymosi sutrikimų;
• teikia metodinę konsultacinę pagalbą mokykloms, pedagoginėms psichologinėms tarnyboms, švietimo pagalbos tarnybomis (toliau-Tarnybos) ir regioniniams specialiojo ugdymo centrams (toliau – Regioniniai centrai);
• Vykdo mokyklų, Tarnybų ir Regioninių centrų pedagoginių darbuotojų, mokytojų padėjėjų kompetencijų tobulinimą diegti ir taikyti įtraukiajam mokymosi sutrikimų turinčių vaikų ugdymui skirtas inovatyvias metodikas;
• diegia pažangias, užsienio šalių gerąja patirtimi paremtas, švietimo pagalbos teikimo ir įtraukiojo ugdymo praktikas mokyklose, Tarnybose ir Regioniniuose centruose;
• rengia metodinę medžiagą ir vykdo jos sklaidą mokyklų pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams, logopedams, socialiniams pedagogams, mokytojo padėjėjams;
• teikia mobilią metodinę pagalbą mokykloms: stebi vaikus nuolatinėje ugdomojoje aplinkoje, konsultuoja mokyklų komandas Centro direktoriaus nustatyta tvarka;
• organizuoja mokinių, turinčių mokymosi sutrikimų, ugdymo naujovių ir gerosios praktikos diegimą bei metodinės pagalbos švietimo įstaigų darbuotojams teikimą;
• rengia ir (ar) įgyvendina švietimo įstaigų darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo programas, susijusias su mokinių, turinčių mokymosi sutrikimų, ugdymu ir pagalbos teikimu; nagrinėja Grupės vykdomų kvalifikacijos renginių kokybę, koordinuoja parengtų kvalifikacijos tobulinimo programų vertinimą;
• rengia ir vykdo projektus, inicijuoja šios srities inovacijas.
• teikia informacinę, ekspertinę, konsultacinę, metodinę pagalbą švietimo veiklą organizuojantiems ir įgyvendinantiems švietimo subjektams, apie mokinių, turinčių mokymosi
• teikia trumpalaikę (dienos, stacionarinę ir kt.) švietimo pagalbą ir konsultuoja mokinius, turinčių mokymosi sutrikimų, ir jų tėvus (globėjus, rūpintojus), pedagoginius darbuotojus, mokytojų padėjėjus Centro direktoriaus nustatyta tvarka;
• dalyvauja rengiant teisės aktų, susijusių su mokinių, turinčių mokymosi sutrikimų, ugdymu ir pagalbos teikimu projektus;
• Centrui įgaliojus, pagal kompetenciją atstovauja jai tarptautinėse organizacijose ar pats dalyvauja tarptautinių organizacijų veikloje, kaupia ir dalijasi informacija apie pasaulyje diegiamas pažangias įtraukties švietime inovacijas ir jų taikymo praktikas;
• teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją suinteresuotosioms institucijoms ir visuomenei;
• pagal priskirtą kompetenciją atlieka kitas teisės aktais nustatytas ar Centro direktoriaus pavestas funkcijas, susijusias su Centro veikla.