Šias pareigas einantis darbuotojas atlieka šias funkcijas:
- teikia siūlymus, pastabas, dalyvauja, rengiant norminius dokumentus, reglamentuojančius psichologinės pagalbos teikimą, asmens, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, įvertinimą, saugios aplinkos mokykloje kūrimą, įtraukties švietime nuostatų įgyvendinimą;
- konsultuoja pedagoginių psichologinių tarnybų ( toliau -Tarnybos), regioninių specialiojo ugdymo centrų, mokyklų psichologus, tėvus (globėjus, rūpintojus) asmens psichologinės pagalbos teikimo klausimais, bendradarbiauja su tarnybų ir regioninių specialiojo ugdymo centrų psichologais.
- inicijuoja profesinės kvalifikacijos tobulinimo renginius Tarnybų, regioninių specialiojo ugdymo centrų psichologams bei švietimo pagalbos specialistams;
- koordinuoja regioninių specialiojo ugdymo centrų psichologų metodinę veiklą: telkia psichologų darbo grupes bei jose dalyvauja, rengiant rekomendacijas, aktualią informacinę medžiagą psichologinės pagalbos teikimo klausimais, organizuoja regioninių specialiojo ugdymo centrų psichologų metodines konsultacines dienas;
- inicijuoja ir vykdo apklausas mokinių ugdymosi poreikių įvertinimo, įvairiais švietimo pagalbos teikimo, rekomendacijų ugdymui rengimo klausimais;
- koordinuoja vaiko pedagoginio psichologinio vertinimo metodikų ir instrumentų rengimą, pritaikymą ir atnaujinimą bei rengia rekomendacijas dėl vaiko pedagoginio psichologinio vertinimo metodikų ir instrumentų taikymo praktikoje;
- šviečia pedagogus ir visuomenę švietimo pagalbos teikimo, prevencijos, įtraukties švietime nuostatų įgyvendinimo klausimais;
- inicijuoja rekomendacijų, metodinių priemonių bei kitos aktualios informacinės medžiagos rengimą pedagogams, švietimo pagalbos specialistams, tėvams (globėjams, rūpintojams), auginantiems specialiųjų ugdymosi poreikių mokinius, švietimo pagalbos teikimo, įtraukties švietime didinimo klausimais;
- teikia siūlymų ir rekomendacijų Švietimo, mokslo ir sporto, Socialinės apsaugos ir darbo, Sveikatos apsaugos ministerijoms, apskričių viršininkų administracijų ir savivaldybių švietimo padaliniams ir kitoms suinteresuotoms institucijoms (pagal kompetenciją) švietimo pagalbos teikimo klausimais;
- bendradarbiauja su savivaldybių administracijų, mokyklų, kitų institucijų ir nevyriausybinių organizacijų atstovais, kai tai reikalinga kuruojamos veiklos srities darbams atliktį;
- dalyvauja rengiant, vykdo Europos Sąjungos fondų projektus susijusius su Grupės veikla;
- kuruoja Grupės vadovo pavedimu priskirtą veiklos sritį, vykdo su kuruojama sritimi susijusius darbus.
- pagal kompetenciją rengia raštus, pažymas, suvestines ir kitus dokumentus, susijusius su Grupės ir Centro darbu;
- Centro direktoriaus ar Grupės vadovo pavedimu dalyvauja komisijose bei darbo grupėse sprendžiant jo kompetencijai priskirtus klausimus;
- pagal kompetenciją teikia pagalbą kitų grupių darbuotojams;
- įsivertina savo veiklą, analizuoja jos rezultatus, teikia siūlymus Grupės veiklai tobulinti; atsiskaito Skyriaus vedėjui už savo darbą;
- vykdo kitas Centro direktoriaus ir Grupės vadovo pavestas funkcijas Centro uždaviniams įgyvendinti;
- vykdo kitas teisės aktais nustatytas funkcijas, kurios nenurodytos šiame pareigybės aprašyme.