Grupės funkcijos yra šios:

  • teikia metodinę pagalbą Tarnybų ir Regioninių centrų komandoms;
  • inicijuoja Tarnybų, Regioninių centrų ir kitų švietimo įstaigų švietimo pagalbą teikiančių specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimą;
  • diegia pažangias, užsienio šalių gerąja patirtimi paremtas, švietimo pagalbos teikimo ir įtraukiojo ugdymo praktikas mokyklose, Tarnybose ir Regioniniuose centruose;
  • vykdo Tarnybų ir Regioninių centrų pedagoginių darbuotojų, mokytojų padėjėjų kompetencijų tobulinimą diegti ir taikyti įtraukiajam specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau – SUP) turinčių vaikų ugdymui skirtas inovatyvias metodikas;
  • dalyvauja vykdant Tarnybų, švietimo centrų pagalbos mokiniui (išskyrus psichologus) specialistų praktinės veiklos vertinimą ir (ar) atestaciją;
  • koordinuoja vaiko pedagoginio psichologinio vertinimo metodikų ir instrumentų rengimą, pritaikymą ir atnaujinimą bei rengia rekomendacijas dėl vaiko pedagoginio psichologinio vertinimo metodikų ir instrumentų taikymo praktikoje;
  • vykdo Tarnybų, Regioninių centrų, pagalbos mokiniui specialistų kompetencijų tobulinimą naudotis pedagoginiam psichologiniam vaikų individualių ugdymosi poreikių vertinimui ir nustatymui skirtomis metodikomis ir vertinimo instrumentais, organizuoja pagalbos mokiniui specialistų supervizijas ir juos konsultuoja dėl objektyvaus SUP nustatymo;
  • rengia rekomendacijas dėl ugdymo programų pritaikymo, individualų ugdymo planų rengimo, ugdymo metodų parinkimo ir taikymo dirbti su SUP turinčiais vaikais;
  • konsultuoja švietimo pagalbos įstaigų vadovus, specialistus, pedagogus, tėvus (globėjus, rūpintojus) švietimo pagalbos teikimo, specialiųjų ugdymosi poreikių asmens įvertinimo, ugdymo, įtraukties švietime didinimo, specialiųjų mokymo priemonių naudojimo klausimais;
  • analizuoja, kaupia, vertina bei teikia metodinę pagalbą dėl SUP turinčių vaikų ugdymui reikalingų specialiųjų mokymo, techninės pagalbos priemonių pasiūlą rinkoje, jų taikymo švietimo įstaigose galimybes bei teikia rekomendacijas dėl jų įsigijimo tikslingumo bei rengia rekomendacijas dėl specialiųjų mokymo priemonių, techninės pagalbos priemonių naudojimo;
  • kaupia ir analizuoja informaciją bei teikia metodinę pagalbą asmens, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, įvertinimo, ugdymo, švietimo pagalbos teikimo, specialiųjų mokymo priemonių naudojimo darbui su specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniais klausimais;
  • dalyvauja rengiant švietimo pagalbos teikimą, asmens, turinčio SUP, ugdymą, reglamentuojančius teisės aktus, teikia siūlymus, pastabas;
  • analizuoja ir sistemina informaciją apie Lietuvos ir kitų šalių vaikų įtraukiojo ugdymo naujoves, jas išbando mokyklose ir pritaiko, organizuoja jų sklaidą šalies mokyklose;
  • rengia universalaus dizaino principo taikymo mokyklose rekomendacijas, metodinę medžiagą dėl mokyklų fizinės, informacinės aplinkos, ugdymo organizavimo pritaikymo įvairių ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, organizuoja jų sklaidą;
  • koordinuoja šalies tėvų (globėjų, rūpintojų) švietimą įvairių ugdymosi poreikių turinčių vaikų įtraukiojo ugdymo klausimais;
  • pagal kompetenciją dalyvauja Centro, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, savivaldybių institucijų bei įstaigų sudarytų darbo grupių ir komisijų veikloje dėl asmens, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo, švietimo pagalbos teikimo, įtraukties švietime nuostatų įgyvendinimo klausimais;
  • rengia ir vykdo projektus, inicijuoja šios srities inovacijas;
  • dalyvauja darbo grupėse rengiant ir įgyvendinant Europos Sąjungos finansuojamus projektus, kitus susijusių su Grupės veikla teisės aktų projektus;
  • bendradarbiauja su valstybės ir savivaldybių institucijomis bei įstaigomis, teikia metodinę pagalbą, konsultuoja Grupės kompetencijai priskirtais klausimais, teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją suinteresuotoms institucijoms ir visuomenei;
  • Centrui įgaliojus, pagal kompetenciją, atstovauja tarptautinėse organizacijose ar dalyvauja tarptautinių organizacijų veikloje, kaupia ir dalijasi informacija apie pasaulyje diegiamas pažangias švietimo inovacijas ir jų taikymo praktikas;
  • bendradarbiauja su kitais Centro grupėmis, vykdydamas grupės funkcijas;
  • pagal priskirtą kompetenciją ir funkcijas atlieka kitus Centro direktoriaus pavedimus